ZarabiajnaBankach.pl

Pomagamy oszczędzać oraz zarabiać na produktach bankowych. Wykorzystuj promocje bankowe – podreperuj budżet …

UWAGA! Duże zmiany w Twisto. Opłaty od 1 października 2020 roku. Nowe Plany Taryfowe. Co dalej? Lektura obowiązkowa!

UWAGA!!! Ta promocja niestety już się zakończyła.
Możesz jednak skorzystać z innych aktualnie dostępnych promocji - zobacz wszystkie aktualne promocje
.

Wytrzymali rok. Było fajnie, miło i przyjemnie ale my kończymy już tą przygodę :(

No i przyszedł ten moment, którego się prędzej czy później można było spodziewać. Popularny fintech Twisto oferujący do tej pory darmową kartę w ramach limitu kredytowego Twisto Free oraz fajne warunki przewalutowania transakcji zagranicznych zmienia zasady gry. Od 1 października 2020 roku aby korzystać z takich udogodnień niestety będzie trzeba płacić i to całkiem sporo ponieważ prawie 10 zł miesięcznie. Co w takim przypadku zrobić?

Od 1 października 2020 roku Twisto wprowadza opłaty za swoje usługi…

Zapewne większość z Was już o tym wiem ponieważ informacji mailowa w tej sprawie była już rozsyłana przez Twisto bodajże dwukrotnie w lipcu. Zakładamy jednak, że część z Was nie czyta wszystkiego uważając taką wiadomość za kolejny spam marketingowy. A jak wiem do Nas wpadacie chętnie więc postanowiliśmy opublikować taką informację i zwrócić uwagę na to, że możemy się przez nieuwagę wpakować w zbędne koszty.

Co to jest Twisto, jakie posiada funkcjonalności oraz usługi szeroko opisaliśmy w specjalnym poradniku: Twisto czyli darmowy limit kredytowy z kartą wielowalutową (FAQ)

Nowe plany taryfowe – nowe opłaty!

Po roku czasu naszej przygody z Twisto nadeszły duże zmiany. W zasadzie to wszystko zaczęło się już od zmian w premiowaniu klientów za założenie konta oraz w programie poleceń. Premie ze 100 zł na start spadły do zaledwie 10 zł w ramach programu poleceń, w którym dodatkowo wprowadzono limit osób poleconych. To nie zwiastowało nic dobrego.

W dniu 15 lipca 2020 roku Twisto poinformowało o wprowadzeniu tzw. Planów Taryfowych: Online (zupełnie darmowy) oraz Space (za 9,99 zł miesięcznie). Plany taryfowe będą obowiązywać wszystkich klientów. Już teraz nowi klienci zakładający konto w Twisto muszą wybrać plan przy czym mogą skorzystać z promocji plany Space i otrzymać go na pierwsze 3 miesiące za darmo. Obecni klienci mają czas na wybór planu (lub rozwiązanie umowy) do 30 września 2020 roku.

Nowe plany taryfowe to tak naprawę wykaz funkcjonalności oraz usług Twisto, z których chcielibyśmy korzystać. Najpopularniejsza usługa czyli darmowa karta fizyczna Twisto Free oraz możliwość przewalutowania transakcji po kursie organizacji MasterCard trafiła do płatnego planu Space. Poniżej prezentujemy różnicę w planach:

Jak sami widzicie w ramach darmowego planu otrzymujemy w zasadzie tylko możliwość korzystania z płatności za zakupy online. Pozostałe funkcje i usługi są niedostępne w tym planie.

Plan Twisto Space jest przeznaczony dla osób, które korzystają z Twisto w sklepach stacjonarnych i internetowych, w ramach tego planu udostępniamy kartę plastikową i wirtualną, Google Pay (a w przyszłości Apple Pay) oraz najlepszy kurs wymiany (do 3 tysięcy zł, powyżej tej kwoty doliczamy 3 proc. prowizji). W tym planie dostępna jest także funkcja podziału rachunku na kilka osób – Split.

Plan Twisto Online to plan dla tych, którzy z Twisto korzystają przede wszystkim do płatności w internecie i nie potrzebują dodatkowych funkcjonalności Twisto, takich jak plastikowa karta, Split czy Google/Apple Pay. W ramach planu dostępna jest karta wirtualna, którą można płacić w każdym sklepie internetowym.

Oba plany gwarantują dostęp do aplikacji Twisto, konta online, 45 dniowego limitu kredytowego, przesunięcia płatności na kolejny miesiąc i rat (dla osób z sublimitem ratalnym).

Jak wybrać plan taryfowy?

Nowe plany zaczną obowiązywać od 14 września, ale pierwsza opłata dla osób, które wybiorą plan Space zostanie naliczona za okres od 1 października 2020 roku. Oznacza to, że do 30 września 2020 mamy czas na wybór planu. Co ważne zmiana planu będzie możliwa w dowolnym momencie przez aplikację i konto online.

Od 14 września 2020 roku dokonanie wyboru będzie możliwe jednym przyciskiem w aplikacji. Jeśli nie wybierzemy żadnego z planów to od 1 października 2020 roku domyślnie zostanie nam przypisany płatny plan Space.

Opcja wyboru planu, którą zostanie wprowadzona do aplikacji i konta online Twisto będzie dostępna na stałe. Dzięki temu zmiana planu będzie możliwa w dowolnej chwili. Jeśli w trakcie miesiąca zdecydujemy się na plan Space, to zmiana nastąpi od razu, a opłata zostanie naliczona jedynie proporcjonalnie. Jeśli zaś zdecydujemy się na przejście z planu Space na plan Online, zmiana nastąpi od pierwszego dnia następnego miesiąca kalendarzowego.

Twisto w mailu chwali się, że będzie można zmniejszyć opłatę w planie Space:

To nie koniec! Dajemy Ci gwarancję galaktycznego zadowolenia! Jeśli będziesz korzystać aktywnie z karty Twisto – zdecydujesz, ile wyniesie Twoja miesięczna opłata. W Twoim koncie pojawi się suwak, który pozwoli Ci ją dowolnie zmniejszyć (nawet do 0) lub powiększyć. Kosmos, prawda?

niestety nie udało nam się znaleźć żadnych informacji na ten temat na stronach Twisto. Jak coś się Wam rzuci w oczy dajcie znać w komentarzach.

Jak zrezygnować z usług i konta Twisto?

Jeśli nie akceptujemy proponowanych zmian – i nie chcemy wybrać żadnego z planów – do dnia ich wprowadzenia przysługuje nam prawo zgłoszenia sprzeciwu lub wypowiedzenia dotychczasowych umów łączących nas z Twisto.

W obu przypadkach będzie to równoznaczne z wypowiedzeniem przez nas umowy o kredyt konsumencki oraz poszczególnych umów o usługi świadczone przez Twisto – czyli z zakończeniem współpracy z Twisto. Jeśli wyrazimy sprzeciw – umowa zostanie rozwiązana na dzień przed wejściem w życie zmian – czyli 13 września 2020 r. Jeśli złożymy wypowiedzenie – umowa przestanie obowiązywać szybciej – od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o proponowanych zmianach.

Sprzeciw można zgłosić telefonicznie kontaktując się z Działem Obsługi Klienta pod numerem +48 22 263 02 10, przesyłając pisemne oświadczenie na adres korespondencyjny: ul. Zgoda 3/8A, 00-018 Warszawa lub mejlowo pod adresem kontakt@twisto.pl.

 

Lokalna kopia dokumentów:



, , , , , , , , , , , , , , , ,




Chcesz być na bieżąco z promocjami bankowymi?

Jeżeli zdarzyło Ci się przegapić ciekawą promocję w przeszłości nie pozwól aby to się ponownie powtórzyło. Wystarczy, że zapiszesz się na nasz newsletter a będziesz informowany o wszystkich nowych wpisach bezpośrednio na Twój adres e-mail. Możesz również śledzić nasz profil na Facebook'u oraz obserwować nas na Twitterze lub na Instagramie. Pamiętaj! Nie wysyłamy SPAMu i reklam. Otrzymasz tylko i wyłącznie informację o wpisach na naszym blogu! Możesz zobaczyć przykład naszego newslettera.
Newsletter ZarabiajnaBankach.pl



25 komentarzy dla wpisu: “UWAGA! Duże zmiany w Twisto. Opłaty od 1 października 2020 roku. Nowe Plany Taryfowe. Co dalej? Lektura obowiązkowa!

  • Anna pisze:

    Nie wysyłajcie nic pocztą stracicie tylko pieniądze. Ja wysłałam polecony priorytet i nie raczyli odebrać. Przesyłka do mnie wróciła. Teraz spróbuję telefonicznie

  • LecpecK pisze:

    Kartę wirtualną można przypiąć do Curve i nadal płacić fizyczną kartą.

    • kamil887 pisze:

      Ciekawe. Ciekawe czy będzie działać od października

    • andre pisze:

      Musi, wszystkie banki widzą transakcje Curve jako płatności w internecie.

    • ZnB pisze:

      Nic nie musi. Może ale nie musi, bo to bardziej życzeniowe.

      Poza tym po przygodach z Wirecard radzimy wszelką ostrożność z fintechami, nad którymi nie ma żadnej kontroli organów polskich. To tak tylko na marginesie ;)

    • andre pisze:

      Ok, ale jak nie musi, to powinien to uwzględnić w regulaminach.

    • ZnB pisze:

      W regulaminie ma uwzględniać czy karta poprzez Curve ma działać? To chyba marzenia ściętej głowy ;)

    • andre pisze:

      Powinien ująć to w wykluczonych, nie sądzisz? Curve podchodzi pod płatności w necie, więc jak go nie chcą, to niech w regulaminie obejmą obok kantorów itp

    • ZnB pisze:

      Ale to jest bardzo problematyczne. Przecież żadna instytucja nie stosuje dokładnych wykluczeń wskazując wprost nazwy usług (no może poza Paribas w promocjach). Różne fintechy rosną jak grzyby po deszczu i nie nadążyliby za tym.

      Niemniej jednak nie powiedziane, że taka furtka z Curve nadal będzie działać ale nigdy nie wiadomo jak długo i jak Twisto do tego podejdzie. Zobaczymy już niedługo ;)

  • janm pisze:

    Słuchajcie, chciałem wybrać plan Online (tylko do płatności w necie, np. Aliexpress), ale czy to ma w ogóle jakiś sens?
    3% prowizji za płatność w walucie?
    Czy podobnie nie będzie płacąc jakąś zwykłą kartą?
    Zazwyczaj jest właśnie 3% za przewalutowanie.
    Chyba, że kursy banki mają znacznie mniej korzystne…
    A może Revolut zacznie się bardziej opłacać?

    • ZnB pisze:

      Raczej nie ma sensu. Wiele banków już oferuje karty wielowalutowe bez prowizji z fajnym kursem. Np. Pekao :)

  • Jackx pisze:

    Sprzeciw wysłany mailem. Mają poinformować o zamknięciu konta, karty i umowy, również mailem.

  • Bodzio pisze:

    Jak powinien wyglądać taki sprzeciw ? Macie jakiśvkrótkj wzór…..

  • JBK pisze:

    po użyciu bonusu nigdy nie skorzystałem z karty, więc nie dziwne, że chcą zarabiać a nie dokładac do interesu bo na tym to polega. mam tam jakiś numer konta czy numer karty im podac przy sprzeciwie/wypowiedzeniu żeby wiedzieli że ja to ja?

    • ZnB pisze:

      A mało jest banków z kontem za 0 zł lub z kartą kredytową za 0 zł? Zarabiają zapewne nie mało na odroczonych płatnościach itp. To co tera robią to… szkoda pisać.

      P.S. Wystarczy e-mail z adresu, na który się zarejestrowałeś.

  • Blaza pisze:

    Ciekawe, że nie dostałem od nich maila ze zmianami regulaminu.

    Dziękuję zarabiajnabankach za informację.

  • pawełpaweł pisze:

    Wystarczy zadzwonić. Ja zamykałem jakiś miesiąc temu. Połączenie nie trwało nawet minuty. Konto zamknięte po 3 dniach od rozmowy.

  • paluch81zcie pisze:

    Ja też wysłałem mailowo sprzeciw i zamkneli na nastepny dzień konto. Chciałem założyć od nowa i skorzystać z 3 darmowych miesięcy ale już się nie dało bo wniosek nie przeszedł. Dziwnie to konto zamykają bo na ten sam adres email nie da się już zalożyć od nowa konta. Pewnie to foch z ich strony:)

  • Aga pisze:

    Jeśli wybiorę plan Online to karta fizyczna, którą posiadam, przestanie po prostu działać?

  • Skansenik pisze:

    Trzeba w mailu podać np. Pesel i nr. Dowodu osobistego?

  • kamil887 pisze:

    Podobno od wczoraj ma być możliwość wyboru plany w aplikacji – ktoś wie gdzie, bo zaktualizowałem apkę i nie widzę tej opcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *



OPCJE ŚLEDZENIA KOMENTARZY DO WPISU:
Informuj mnie o nowych komentarzach poprzez e-mail. Możesz również subskrybować ten wpis bez pozostawienia komentarza.