ZarabiajnaBankach.pl

Pomagamy oszczędzać oraz zarabiać na produktach bankowych. Wykorzystuj promocje bankowe – podreperuj budżet …

[PROMOCJA PRZEDŁUŻONA] Rok Korzyści z Toyota Bank – nawet 100 zł premii za założenie lokaty na 2,5% + 250 zł za polecenia oferty w akcji promocyjnej „Lokata 130 dni z premią”

UWAGA!!! Ta promocja niestety już się zakończyła.
Możesz jednak skorzystać z innych aktualnie dostępnych promocji - zobacz wszystkie aktualne promocje
.

[Aktualizacja 30.09.2016] Z uwagi na duże zainteresowanie organizator promocji poinformował w dniu dzisiejszym o przedłużeniu promocji do 09.10.2016. Warunki promocji nie ulegają zmianom, zmienia się tylko data zakończenia promocji!

Druga akcja promocyjna z cyklu „Rok Korzyści z Toyota Bank”

Kilka dni temu zapowiadaliśmy kolejną akcję cyklu „Rok Korzyści z Toyota Bank” przygotowanego przez Agorę we współpracy z Toyota Bank. Dziś mamy już okazję zaprezentować Wam kolejną promocję znanego nam duetu finansowego. Dzięki akcji promocyjnej „Lokata 130 dni z premią” mamy możliwość uzyskania nawet 100 zł premii za założenie nowej lokaty Plan Depozytowy na 130 dni z oprocentowaniem 2,5%. Dodatkowo można zarobić nawet 250 zł na poleceniach oferty swoim znajomym!

Toyota Bank 100 zl od Agora za Plan Depozytowy na 130 dni

Warunki przystąpienia do akcji promocyjnej „Lokata 130 dni z premią”

W ramach cyklu promocji „Rok Korzyści” organizowanego przez znaną już nam Agorę dziś startuje kolejna już druga akcja pod hasłem „Lokata 130 dni z premią„.

Zgodnie z regulaminem promocja potrwa do 30.09.2016 09.10.2016 i jest przeznaczona zarówno dla nowych jak i dla obecnych klientów Toyota Bank pod pewnymi warunkami. Mianowicie przystąpić do akcji promocyjnej możemy jeżeli w okresie pomiędzy 07.04.2015 a 29.08.2016 nie posiadaliśmy Konta Jedynego (Nowy Klient) lub gdy posiadamy aktywne konto otwarte w jednej z poniższych akcji organizowanych w przeszłości (Obecny Klient):

Warto również zauważyć, że osoby, które w okresie od 07.04.2015 roku do 29.08.2016 roku rozwiązały z bankiem umowę o prowadzenie Konta Jedynego są wykluczone z promocji! Jeżeli zatem jesteśmy w okresie wypowiedzenia a konto nie zostało jeszcze zamknięte można wycofać rezygnację na infolinii banku – to da nam możliwość skorzystania z promocji o ile spełniamy powyższe warunki.

Nagrodą podstawową w akcji „Lokata 130 dni z premią” jest premia w wysokości 100 zł dla nowych klientów oraz 50 zł dla starych klientów w zamian za założenie nowej lokaty Plan Depozytowy na 130 dni. Dodatkowo premię można powiększyć o zwrot za paliwo w promocji moneyback „Tankuj korzyści do pełna”.

100 zł dla nowych lub 50 zł dla starych klientów za założenie lokaty na 2,5%

Obecny Klient Toyota Banku może otrzymać 50 zł premii jeżeli spełni łącznie wszystkie poniższe warunki:

  • w terminie do 30.09.2016 09.10.2016 roku zarejestruje się na stronie promocji podając swój adres email, potwierdzi uczestnictwo w akcji promocyjnej klikając w aktywny link udostępniony w wiadomości email przesłanej na podany uprzednio adres, następnie ponownie zaloguje się w aplikacji i wybierze z dostępnego menu opcję „Mam Konto Jedyne w Toyota Bank”. Następnie należy kliknąć udostępniony link, który przekieruje na stronę Toyota Banku,
  • na stronie banku wyrazi zgodę na przekazywanie przez bank organizatorowi informacji objętych tajemnicą bankową, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia promocji, w szczególności przyznawania oraz wydawania premii,
  • za pośrednictwem bankowości internetowej Toyota Banku maksymalnie do dnia 31.10.2016 roku zwiększy saldo posiadanych na dzień 29.08.2016 depozytów poprzez założenie co najmniej jednej lokaty Plan Depozytowy na 130 dni – do otrzymania premii wymagane jest założenie lokaty na kwotę minimum 10000 zł,
  • utrzyma saldo depozytów, posiadanych na dzień 29.08.2016 przez co najmniej 30 dni licząc od dnia założenia lokaty Plan Depozytowy na 130 dni (saldo depozytów rozumiane jest jako kwota środków pieniężnych zdeponowanych na wszystkich kontach i lokatach na dzień 29.08.2016 roku powiększone o kwotę min. 10 000 zł)
  • utrzymać wymagane saldo min. 10000 zł na założonej w akcji lokacie Plan Depozytowy na 100 dni przez co najmniej 70 dni.

Na spokojnie wczytując się w te warunki można sądzić, że największą trudność przysporzą warunki trzeci i czwarty. Dotyczą one jedynie tych klientów, którzy na dzień 29.08.2016 posiadali zdeponowane jakieś środki w Toyota Bank. Osoby, które w tym dniu nie posiadały żadnej lokaty w tym banku mają sytuację bardzo prostą.


PRZYKŁAD! Aby ułatwić Wam życie po konsultacji z organizatorem i bankiem przedstawiamy przykład obrazujący posiadanie lokaty na dzień 28.08.2016. Warunki wstępne symulacji:

  • na dzień 29.08 posiadamy lokaty w kwocie 12000 zł
  • w dniu 30.08 zakładamy wymaganą lokatę Plan Depozytowy na 130 dni
  • w dniu 10.09 kończą nam się stare lokaty o wartości 12000 zł
  • od 30.08 (czyli dnia założenia lokaty na 130 dni) przez 30 kolejnych dni należy utrzymać saldo wszystkich lokat (starych i nowych)

Istotne jest utrzymanie salda lokat z dnia 29.08.2016 przez 30 dni od momentu założenia lokaty na 130 dni. W momencie gdy stare lokaty zakończą się i wrócą na konto są dalej traktowane są jako saldo depozytowe, co oznacza, że spełniamy warunki utrzymania salda pomimo, że środki z lokat są już na koncie. Oczywiście nie można tych środków wypłacić/przelać z Toyota Bank, gdyż wtedy warunek utrzymania salda depozytów nie zostanie spełniony. W momencie jak 10.09 kończy się „stara lokata” na 12000 zł to należy ją odnowić lub trzymać te środki na koncie (przez 30 dni licząc od 30.08). Mamy nadzieję, że to rozwieje pewne wątpliwości.


Nowy Klient Toyota Banku może otrzymać aż 100 zł premii pod warunkiem spełnienia wszystkich poniższych warunków:

  • w terminie do 30.09.2016 09.10.2016 roku zarejestruje się na stronie promocji podając swój adres email, potwierdzi uczestnictwo w promocji klikając w aktywny link udostępniony w wiadomości email przesłanej na podany uprzednio adres, następnie ponownie zaloguje się w aplikacji i wybierze z dostępnego menu opcję „Nie mam Konta Jedynego w Toyota Bank”,
  • kliknie w udostępniony link w aplikacji, który przekieruje na stronę banku,
  • przejdzie przez proces zakładania Konta Jedynego i lokaty Plan Depozytowy na 130 dni jak niżej.

Wniosek o Konto Jedyne wypełniamy po kliknięciu w link udostępniony po zarejestrowaniu się w promocji, w którym należy:

wypełnić wymagane dane w formularzu w celu złożenia wniosku o Konto Jedyne. Wymagane dane to m. in.: dane osobowe, numer dowodu osobistego, dane adresowe i kontaktowe. Prawidłowe wypełnienie formularza jest potwierdzane przez Bank poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail Uczestnika potwierdzenia złożenia wniosku o Konto Jedyne wraz z numerem wniosku oraz datą złożenia;

Należy również pamiętać aby we wniosku zaznaczyć odpowiednie zgody konieczne z punktu widzenia promocji:

na przesyłanie informacji handlowych o ofercie Banku za pomocą poczty elektronicznej i wiadomości SMS, oraz na przetwarzanie danych za pomocą telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego Banku;
oraz
na przekazywanie przez Bank Organizatorowi informacji objętych tajemnicą bankową, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia promocji, w szczególności przyznawania oraz wydawania premii i nagród Klientom Banku, będącym Uczestnikami Promocji;

Następnie w ciągu 2 dni roboczych od złożenia wniosku bank skontaktuje się z nami na podany we wniosku numer telefonu, aby potwierdzić przyjęcie wniosku i umówić nas na wizytę kuriera w celu podpisania umowy. Do 3 dni roboczych od daty rozmowy, za pośrednictwem kuriera bank wyśle umowę na wskazany we wniosku adres. Wraz z umową otrzymamy hasła oraz token do konta.

Gdy już będziemy mieli dostęp do bankowości internetowej należy do dnia 31.10.2016 roku założyć co najmniej jedną lokatę „Plan Depozytowy na 130 dni” na kwotę minimum 10000 zł. Założoną lokatę należy utrzymać przez co najmniej 70 dni licząc od dnia jej założenia.

Pamiętajmy jednak, że z promocji można skorzystać tylko za pomocą dedykowanej strony. Jakiekolwiek działania na innych stronach lub bezpośrednio na stronach Toyota Bank będą wykluczone z promocji. Wykonujemy zatem czynności zgodne z naszym powyższym opisem.

Organizator zastrzega, iż wnioski o zawarcie umowy dotyczącej Konta Jedynego składane z innego źródła w Internecie, niż za pośrednictwem Serwisu, jak również wnioski złożone po 30.09.2016 roku nie będą brały udziału w Promocji.

Polecaj ofertę znajomym – możliwość zarobienia nawet 250 zł!

Nowością w tej promocji jest możliwość zarabiania na poleceniach oferty swoim znajomym. Za każdą skutecznie poleconą osobę, która spełni warunki promocji otrzymamy 50 zł premii. Maksymalnie można polecić 5 osób co daje nam łączną premię w wysokości 250 zł. W celu polecenia oferty należy najpierw wygenerować kod polecenia po zarejestrowaniu się w promocji:

Dla identyfikacji osoby Polecającej i Poleconej wykorzystany zostanie Kod poleceń – 8 znakowy ciąg znaków generowany przez Uczestnika w Aplikacji, zwany dalej Kodem. Każdy Polecający może wygenerować w Aplikacji indywidualny Kod, który następnie przekazuje Poleconemu w celu przystąpienia do Akcji „Lokata”.

Poleceń możemy dokonywać w okresie trwania promocji:

Kod może zostać wygenerowany przez Polecającego w okresie trwania Akcji, tj. od 30.08.2016 roku do 30.09.2016 09.10.2016 roku i w tym czasie może być wykorzystany.

Najważniejsze jest aby osoba polecona przez nas użyła przekazanego kodu – tylko wtedy będzie szansa na zgarnięcie dodatkowej premii:

Uczestnik Polecony, przed złożeniem wniosku o Konto Jedyne na stronie Partnera, powinien w Aplikacji Organizatora wprowadzić Kod otrzymany od Polecającego, a także jego imię, nazwisko oraz adres e-mail, które zostały użyte przez Polecającego podczas rejestracji w Aplikacji. Brak wprowadzenia Kodu lub wprowadzenie Kodu nieprawidłowego uniemożliwi Organizatorowi identyfikację Uczestnika Polecającego i wypłatę Premii dodatkowej

i oczywiście musi spełniać podstawowy warunek karencji, czyli możemy polecać tylko takie

osoby, które nie posiadają i nie posiadały w okresie od 07.04.2015 roku do 29.08.2016 roku Konta Jedynego w Banku

Wypłata premii podstawowej oraz dodatkowej

Teraz przyszedł czas napisać kilka zdań o najprzyjemniejszej części promocji, czyli kiedy i jak nastąpi wypłata obu premii (podstawowej za skorzystanie z promocji oraz dodatkowej za polecenia). Otóż jeżeli spełnimy warunki promocji organizator powiadomi nas o tym fakcie mailem, który będzie wysłany do dnia 17.01.2017. Następnie do dnia 31.01.2017 roku musimy się zalogować na stronie promocji i uzupełnić następujące dane osobowe: imię, nazwisko, numer swojego aktywnego Konta Jedynego (na który zostanie przekazana premia) oraz adres zamieszkania. Premie zostaną wypłacona na wskazane konto do 14.02.2016 – należy zatem do tego czasu posiadać aktywne konto w Toyota Bank!

Ile zapłacimy za Konto Jedyne?

Jak w każdej dobrej promocji jakieś opłaty się pojawiają. Nie inaczej jest i tym razem, dlatego zwracamy Wam uwagę, że założone w promocji Konto Jedyne jest darmowe pod warunkiem wykonania transakcji kartą na łączną sumę min. 400 zł w danym miesiącu rozliczeniowym (bank w takim wypadku zwraca opłatę pobraną za prowadzenie konta). Jeżeli nie wykonamy takich płatności bank naliczy nam opłatę za konto w wysokości 2,49 zł.

Szczegóły pozostałych opłat znajdują się w tabeli opłat i prowizji.

Aż 100 tys. zł na lokacie 2,5%

Poniżej prezentujemy podstawowe parametry lokaty wymaganej przez promocję. Warto zauważyć, że bank umożliwia założenie aż dziesięć takich lokat co powoduje, że możemy ulokować nawet 100000 zł na 2,5%. Po ostatnich mocnych obniżkach oprocentowania lokat jest to bardzo dobra oferta lokaty i zapewne sporo z Was zdecyduje się założyć ich więcej aniżeli jedna sztuka wymagana przez promocję.

  • nazwa lokaty: Plan Depozytowy na 130 dni
  • oprocentowanie: 2,5% w skali roku
  • okres depozytu: 130 dni 
  • wartość lokaty: min. 3 tys. zł, max. 10000 tys. zł (możliwość założenia 10 lokat na łączną kwotę aż 100 tys. zł)

I tym miłym akcentem dobiegamy do końca opisu promocji. Powodzenia!

Harmonogram promocji:

Data Warunek / zdarzenie
do 9 października 2016 zarejestruj się w promocji i ewentualnie załóż Konto Jedyne jeżeli jesteś nowym klientem
do 31 października 2016 załóż minimum jedną lokatę Plan Depozytowy na 130 dni na min. 10 tys. zł
do 17 stycznia 2017 zostanie wysłane powiadomienie o spełnieniu warunków premii podstawowej i dodatkowej
do 31 stycznia 2017 należy się zalogować na stronie promocji i podać dane do wypłaty premii
do 14 lutego 2017 nastąpi wypłata premii podstawowej i dodatkowej

 

Lokalna kopia dokumentów:



, , , , , , , , , ,




Chcesz być na bieżąco z promocjami bankowymi?

Jeżeli zdarzyło Ci się przegapić ciekawą promocję w przeszłości nie pozwól aby to się ponownie powtórzyło. Wystarczy, że zapiszesz się na nasz newsletter a będziesz informowany o wszystkich nowych wpisach bezpośrednio na Twój adres e-mail. Możesz również śledzić nasz profil na Facebook'u oraz obserwować nas na Twitterze lub na Instagramie. Pamiętaj! Nie wysyłamy SPAMu i reklam. Otrzymasz tylko i wyłącznie informację o wpisach na naszym blogu! Możesz zobaczyć przykład naszego newslettera.
Newsletter ZarabiajnaBankach.pl



27 komentarzy dla wpisu: “[PROMOCJA PRZEDŁUŻONA] Rok Korzyści z Toyota Bank – nawet 100 zł premii za założenie lokaty na 2,5% + 250 zł za polecenia oferty w akcji promocyjnej „Lokata 130 dni z premią”

  • Beata pisze:

    Ta aplikacja na którą trzeba się zalogować to jest w telefonie ?

  • Pioter pisze:

    Czy można polecić tę lokatę osobie która kiedyś skorzystała z poprzednich promocji i miała konto jedyne w Toyota Banku ale już je zamknęła? no i oczywiście dostać za to nagrodę 50 zł?

    • ZnB pisze:

      Możesz polecać osoby, które nie posiadają i nie posiadały w okresie od 07.04.2015 roku do 29.08.2016 roku Konta Jedynego w Banku

  • Zordon667 pisze:

    Na stronie jest napisane: „Nie ruszaj lokat, które miałeś aktywne 29 sierpnia 2016 r. ! ”
    Rozumiem, że jeśli w okresie 30 dni od założenia lokaty 130 dni dla przykładu kończy mi się kilka lokat plan 100 dni, są nieodnawialne i środki z zakończonych lokat wpłyną na ROR w Toyota Banku i następnie w dniu zakończenia tych nieodnawialnych lokat założę ze środków, które wróciły kolejne lokaty – tym razem plan 130 dni to nie złamie warunków regulamin, bo środki zostaną w banku (przez chwilę po zakończeniu lokat na ror, a następnie na innych lokat, czyli saldo w banku się nie zmniejszy) ?
    „Nie ruszaj lokat, które miałeś aktywne 29 sierpnia 2016 r. ! ” – nie znaczy, że w ciągu 30 dni od założenia planu depo 130 dni nie mogą mi się skończyć wcześniej założone lokaty, tylko że saldo w banku (ROR+Depo) nie ulegnie pomniejszeniu ?

    • ZnB pisze:

      Nie napisaliśmy nic takiego. Przykład z symulacją (potwierdzoną z organizatorem) masz zamieszczoną we wpisie. Chodzi o to, aby stan środków na kontach i lokatach w Toyota Banku z dnia 29 sierpnia nie zmniejszył się. Możesz z tymi „spadającymi” lokatami robić co chcesz ale nie mogą one opuścić banku w wymaganym terminie. Oczywiście tekst ten nie jest jednoznaczny z tym, że te lokaty nie mogą się w tym czasie zakończyć bo byłoby to zupełnie nielogiczne.
      Mamy nadzieję, że pomogliśmy! :)

  • Schmit28 pisze:

    No tak, kartę można zastrzec, wiec opłata nie będzie(nie powinna być naliczana).
    Czy jest/został określony minimalny czas użytkowania konta ?
    Nie znalazłem, wiec zakładałam, iż owe min to data 14 luty 2017R

    • ZnB pisze:

      Tak, tylko weź pod uwagę, że wypowiedzenie zamknie Ci drogę do kolejnych premii z cyklu tych promocji :) Sami przed pierwszą promocją na szybko wycofywaliśmy wypowiedzenie. Dzięki temu ruchowi zgarniamy obecnie 4 premię w Toyota :)

  • Schmit28 pisze:

    Czy macie jakieś propozycje wymiany (apki) Kodów poleceń miedzy użytkownikami? Chętnie bym się z kimś podzielił ową kwotą za wzajemne polecenia.
    Zakładam uczciwość międzyludzką.

    • ZnB pisze:

      Dwukrotnie robiliśmy takie akcje w przypadku świetnego programu poleceń Citibanku – sparowaliśmy łącznie prawie 100 osób. Niestety trzecia edycja pokazała niezły bałagan, straciliśmy mnóstwo czasu, zgłaszali się ludzie niepoważni i nie wiemy czy udało się połączyć chociaż z 10 osób. Na chwilę obecną nie planujemy już nic takiego a tym bardziej dzielenie się za polecenia (historia pokazała, że nie powinniście tego robić bo ludzie są jacy są – zazdrość, pazerność to bardzo złe cechy, które wyszły). Poza tym zaczął się problem braku osób chętnych do skorzystania z polecenia – zgłaszali się tylko Ci chcący dać takie polecenie. :(

  • Andrzej pisze:

    1. Czy można założyć konto nie mając adresu zameldowania? Wystarczy jakikolwiek adres (inny niż na dowodzie)?
    2. Tylko i wyłącznie opcja przez kuriera? Nie ma opcji przelewu z innego banku?

    • ZnB pisze:

      1. Najczęściej wymagana jest zgodność z dowodem, jak nowy dowód to zależy – albo oświadczenie pisemne o miejscu zamieszkania albo potwierdzenie z urzędu (zależy od banku)
      2. Tu tylko kurier

    • Andrzej pisze:

      A jak mam stary dowód ale już nie mieszkam pod adresem, który tam widnieje?

  • MarM pisze:

    Pytanko: co jeśli nie mogę przyjąć kuriera wcześniej niż w pierwszym tygodniu października, gdyż przebywam za granicą? Czy wystarczy że do 30.09 wykonam wszystkie pozostałe możliwe do wykonania kroki, a resztę uzupełnię w pierwszym tygodniu października?

    • ZnB pisze:

      Wystarczy że do 30.09 zarejestrujesz się w promocji i złożysz wniosek o konto – kurier i tak przyjedzie dopiero po kilku dniach :)

  • Dolin pisze:

    Trochę długo trzeba czekać na zwrot premii.
    „Premie zostaną wypłacona na wskazane konto do 14.02.2016 „

  • Dolin pisze:

    W mojej opiny BankToyota chce zamrozić całą moją gotówkę dla siebie, tak wynika z regulaminu.

    Niech mnie ktoś oświeci.
    Jak obecny klient mający jakieś depozyty z poprzedniej akcji i teraz zasilił konto na 10k , założył lokate 130dni to nie powinien uzywać karty płatniczej, robić przelewów itd , nawet opłata za konto 2,49 zł bo Saldo Depozytów sie zmniejszy czyli wyłącza go z premii :(

    Bank zapisał w regulaminie takie 2 punkty:

    „Saldo depozytów – kwota środków pieniężnych zgromadzonych przez Uczestnika na wszystkich kontach i wszystkich lokatach dostępnych w ofercie Banku na dzień 29.08.2016 roku”

    „Utrzymanie zwiększonego salda depozytów – utrzymanie kwoty środków zgromadzonych na wszystkich kontach i wszystkich lokatach, z dnia 29.08.2016 roku wraz z lokatą Plan Depozytowy na 130 w kwocie min. 10 000 zł założoną w ramach Akcji „Lokata” „

  • Marek S. pisze:

    Hmm to w końcu ile można tych lokat założyć? 7 czy 10?

  • Michał pisze:

    Pytanie – kurier dzwonił do mnie 11 października, ponieważ pracuję w delegacji to ustaliliśmy termin na trzeci poniedziałek, czyli 31 październik, ponieważ między niedzielą a wtorkiem (Wszystkich świętych) prawdopodobnie będę miał wolne. Czy w dniu podpisania umowy będę miał możliwość zalogować się do serwisu, założyć lokatę i zrobić przelew? Jak to było u Was? Bo jeśli dane do logowania dostanę już w listopadzie, to w takiej sytuacji nie spełnię warunków promocji, więc nie byłoby sensu podpisywać tej umowy.

  • A pisze:

    Czy otrzymał już ktoś email z informacją o spełnieniu warunków promocji?

    • Łukasz pisze:

      Dostałem dziś ja i żona:
      ——————————
      Gratulujemy!

      Zostałeś zakwalifikowany do wypłaty premii w promocji Lokata 130 dni z Premią organizowanej przez Agora S.A i Toyota Bank S.A.!
      Aby premia znalazła się na Twoim koncie, prosimy o zalogowanie się do aplikacji promocyjnej pod adresem lokata130dni.zpremia.pl i wypełnienie udostępnionego formularza.
      Konieczne jest podanie numeru rachunku (Konta Jedynego) założonego w naszej promocji (bez spacji), imienia, nazwiska oraz adresu zamieszkania. W danych adresowych prosimy nie używać znaków – przecinka i średnika – ułatwi nam to realizację przelewów.
      Dane należy uzupełnić do dnia 31.01.2017. Premia zostanie wypłacona do dnia 14.02.2017

      Zaloguj się na lokata130dni.zpremia.pl. i uzupełnij dane do przelewu premii.

  • Baczek pisze:

    Też dzisiaj dostałem takiego mejla.

  • ZnB pisze:

    Czy ktoś z Was nie dostał maila o przyznaniu premii lub ma problem z podaniem danych do przelewu? Interweniujemy już w kilku przypadkach na podstawie Waszych zgłoszeń na skrzynkę Kontakt stąd też jesteśmy ciekawi czy to tylko te kilka przypadków czy jest tego więcej. Chętnie pomożemy – piszcie do nas w tej sprawie poprzez KONTAKT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *



OPCJE ŚLEDZENIA KOMENTARZY DO WPISU:
Informuj mnie o nowych komentarzach poprzez e-mail. Możesz również subskrybować ten wpis bez pozostawienia komentarza.